Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Barcamp Budapest mikrofonpróba

Izgatottan figyeljük a konferencia első előadóját, s kiderítjük, lehet-e iPadről közvetíteni, amit látunk. Egyelőre nem tűnik könnyűnek.

0 Tovább

Médiapiac-konferencia: Facebook, gyökerek, vetélkedő

"Nagy múltú lapok internetes oldalainak lájkolói egy vidéki futballcsapat szurkolótáborát sem teszik ki, a médiumok még nem tudnak mit kezdeni a Facebookkal. Régebben elég volt, ha valaki tudott érdekesen írni, újságot szerkeszteni, ma nem elég, kell a marketing" (Kádár Tamás, EMG)

"Csökken a piac, mindenki keresi az alternatívákat, de közben a klasszikus média elképesztő módon tud teljesíteni, szokásokat tud alakítani.  Én azt mondom, térjünk vissza a gyökerekhez: a klasszikus médiának sokkal nagyobb ereje van annál, mint amennyire gyorsan áramlott ki belőle a pénz. A történet végeredménye persze az, hogy a hirdető eladja-e vagy nem adja el a termékét." (Simon Zsolt, Tv2)

"Nem tudtuk eladni a 40 milliós játszma online részét, pedig volt olyan élő adás, amely során 60 ezren játszottak párhuzamosan az interneten. (Simon Zsolt, Tv2)

Mihók Attila (Ringier) szerint a hirdető mindig az innovatív megoldásokat keresi, de amint megkapja, akkor visszakozik, és inkább választja a hagyományos megoldásokat.

0 Tovább

Médiapiac-konferencia: fizetős Tv2, tartalom szerepe

"Mi tettük alkoholistává a fogyasztót, már nem elég egy tévéreklám. Egyre több oldalról kell a fogyasztót megtalálni, hogy elmenjen a boltba" (Hivatal Péter, MTG Metro Gratis Kft.)

"A televíziót szeretjük ingyenesnek tekinteni, de a háztartás a terjesztőnek fizet a tartalomért. Hogyan tud az RTL és a Tv2 fizetetté válni, ez számunkra a kérdés, keressük az alternatívákat. Ahogy a médiatörvény lehetővé teszi, fizetőssé tesszük a kábelszolgáltatók számára a Tv2-t, a mi esetünkben ez nagy kompenzációt jelentene" (Simon Zsolt, Tv2-vezérigazgató)

"Minél több modellt kell kitalálni, neten keresztül is különböző platformok lesznek. Aki a termékét egyre több platformon tudja megjeleníteni, ahhoz sok felhasználó megy. A reklámon túl is bevételt kell generálni, ebben van szerepe annak tartalomnak - és épp a tartalom miatt kötődik valaki a brandhez" (Vaszily Miklós, Origo-vezérigazgató)

0 Tovább

Médiapiac-konferencia: blog, törvény és kontroll

L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke szerint a blogokat továbbra sem kívánják kontrollálni: úgy véli, a médiatörvényről túl sokat beszélt már mindenki ("Magyaroszágon nincs veszélyben a szabad sajtó"), ennél fontosabb kérdés, hogyan lehetne elérni, főleg webes médiumok esetében, hogy a reklámpénzek külföldre kerüljenek. "Az Origo, az Index és más portálok is érdekeltek abban, hogy kezdjünk valamit a Youtube-bal és a Facebookkal. A problémával foglalkozni kell, a szakmának kell javaslatokat adnia."

"Be tudunk-e tartani olyan törvényt, amit nem értünk?" - kérdezte Nádori Péter (Origo), aki szerint általában épp az nem elérhető, aki választ tudna adni a médiatörvény értelmezésében aktuálisan felmerülő kérdésekre, például arra, hogy miért nem kell regisztálni olyan portált, amelyet profi újságírók írnak-szerkesztenek, de a címében benne van a "blog" szó. A sajtószabadság végét, apokalipszist azonban nem kell vizionálni, vélte, mivel nem tudjuk még, a gyakorlatban hogyan alkalmazzák majd a törvényt.

A médiatörvényről szólva Borókai Gábor (Heti Válasz) szerint a jogalkotó nem tudta elmagyarázni a szándékait, szükség volna pontosítani félreérthető részeket.

 

0 Tovább

Médiapiac-konferencia - nő a webes videók, blogok szerepe

A videotartalmakból (mint a Youtube és a hazai megfelelői) egyre többen tudnak pénzt csinálni, ezzel párhuzamosan nő a videotartalmakat fogyasztók száma, ez világszerte trend - jelezte Novák Péter (Origo).

A közösségi média szerepe megkerülhetetlen, sok hirdető logikus nyitottsággal használta, de ez nem megváltó, csak egy szükséges plusz - vélte.

Novák szerint 2011-ben továbbra is a tartalom lesz a legfontosabb, legyen az profi vagy amatőr. Bár a blog nem újdonság, itthon még mindig kevesebb a blogokat olvasók száma, mint Nyugat-Európában.

0 Tovább

Konferenciablog

blogavatar

Konferenciák, szakmai rendezvények élőben, a helyszínről.

Utolsó kommentek