Az előadás bemutatta a Vatera mintegy tíz éves történetét. A sztori ismerhető, bizonyos értelemben átlagosnak is mondható, ami a Google Nap szempontjából érdekes lehet, hogy az ügyvezető szerint az egyetlen sikere az volt, hogy már a hatodik munkatárs egy elemző volt, aki azt a feladatot kapta, hogy értsék meg a felhasználók online viselkedését és kialakíthassanak egy ún. konverzió alapú marketinget: amikor is nem a márkaépítés a marketing elsődleges célja és mérőszáma, hanem a vásárlásba tokolló látogatás. 

Ami viszont ezek mellett érdekes lehet, bár a témához nincs köze, az a Vatera nevének eredete. Magyar egyetemisták strandoltak Leszbosz szigetén, s azon gondolkodtak, milyen internetes üzletbe kellene belevágni. Arra jutottak, hogy az online aukció lenne jó, hiszen az eBay már akkor is igen nagy siker volt, ám otthon még nem ismerte senki. Így döntöttek amellett, hogy belevágnak - már csak egy jó név kellett, s mivel a partot, ahol éppen süttették magukat, Vaterának nevezték, ezt választották a majdani vállalkozás nevéül.