Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Médiapiac-konferencia: hol a pénz?

"Ha valaki tudja, hol a pénz, az szóljon" (Megyeri András, Tv2, előadása első percében)

Bárki lehet tartalomgyár: egy elcsúszás a fürdőben, feltéve a Youtube-ra, az is elérhet milliós letöltést, de Megyeri szerint hosszabb távon a minőségi tartalom számít. A Jóban Rosszban webes adásait például 40-50 ezer nézi rendre.

Az általános, szórakoztató csatornák élnek meg legjobban a piacon, weben pedig egy jó videó dobja meg a tévék site-jainak látogatottságát: "Egy balul sikerült Hajdú Péter-interjút, vagy egy reklámszatyorba szorult Szíj Melindát sokan megnéznek."

Egy spontán felmérés szerint a konferenciateremben ülő hatvan emberből öt látogatta meg a tv.hu oldalt és mindössze négy látott legalább egy Barátok közt-epizódot.

0 Tovább

Barcamp Budapest: A Szuperfazék példája

Olivier Desmoulin a Super Marmite alapítója és user experience designere. A különleges startupról tegnap már kértem tőle egy interjút, ez itt olvasható. A konferencián arról beszél, hogyan lehet megvalósítani egy webes ötletet.

Olivier nagyjábl itt is azt mondja el, amit az interjúban, a Super Marmite kezdeteiről. Kiemeli az ötlet érétkének felmérését: milyen új értéket hordoz az ötlet magában? Meg kell találni a megfelelő egyensúlyt a hirdetői, a fejlesztői és a felhasználói érdekek között.

A fejlesztés egyes ismétlődő fázisai három lépésből állnak: vizsgálat, definíció, és maga a kódolás, megvalósítás. Fontos a felhasználói visszajelzések begyűjtése a három lépést követően. A közösségi médiát nagyon aktívan használták a felhasználók bevonásába és a felhasználói élmény monitorozásába. Pénz nélkül álltak neki, de nem akartak esélyt adni neki, hogy elszalassázk a lehetséges piacot.

0 Tovább

Barcamp Budapest: Neten a cégem

A Google tavasszal vágott bele a cégek számára a weboldal és persze az AdWords hirdetések népszerűsítésébe a Budapest Bankkal közösen, most az ő előadásuk zajlik. Ebből csak egy kis statporn: a hazai vásárlók 88 százaléka tájékozódik a neten vásárlás előtt, vagy legalábbis azt mondja. Kőművest például 22 200-an keresnek havonta, állatorvost 33 100-an. Ennek ellenére sok vállalkozás gondolja úgy, hogy a netes jelenlétre nincs szüksége, drága neki, vagy egyszerűen arra hivatkozik, hogy nem ért hozzá.

A bankolási költségeket cca. 20 százalékkal lehet csökkenteni a netbankolással.

0 Tovább

Barcamp Budapest: Hogyan állapítja meg a Google a találatok frissességét?

Google freshness

Behshad Behzadi, a Google keresési minőséggel foglalkozó zürichi munkatársa (Tech lead/manager, Search quality/Ranking a teljes titulusa) hosszasan részletezte, milyen szerepe van a keresési találatok frissességének a Google működésében. A lényeget azonban leginkább az utolsó diája foglalja össze, amit sikerült megörökítenem, ezen rajta vannak mindazok a tényezők röviden, amelyeket a Google figyelembe vesz.

Update: még egy kicsit nagyobban, mert persze ez izgat leginkább mindenkit. :)

Google slide

0 Tovább

Barcamp Budapest: Dolgok az interneten

A Barcamp Budapest 2011 nyitó előadását Christopher Matheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója tartotta, „Internet of things”, vagyis „A tárgyak internete címmel”. Azzal a kérdéssel kezdte, hogy is kerül ő egy startupokkal foglalkozó konferenciára? Egy vicces anekdotát említett erre, amikor egy angliai halászati konferenciára áthívták a szomszédos sajtós konferencia előadóját: „Your business is wrapped up in mine.” A

A távközlési szolgáltatónak viszont nem a tartalom hozza a bevételeket. A web 2.0 nem egyenlő a profittal. Ugyan pár éve még a voice volt a key business, mára pedig a broadband, és a konvergens, interaktív szolgáltatások, a tartalomból a pénz töredéke származik. Sőt, miközben a szélessávú előfizetések száma 15-20-szorosára nőtt az elmúlt években, addig a belőle származó bevételek alig növekedtek.

Fundamentális változást hoz viszont, hogy hamarosan nem csak emberek csatlakoznak a netre, hanem mindenféle automaitkus eszköz. A connected worldnek nem csak az a része, hogy a felhasználók kommunikálnak egymás között: netre kötött háztatási eszközök, autó, hűtő, üvegház, 2025-ig 50 milliárd eszköz csatlakozik majd. Teljes iparágak, a közszolgáltatások, a közlekedés, az egészségügy, a pénzügyi szektor és a közigazgatás fő infrastruktúrája is az online lesz.

A távközlési ipar először helyeket kötött össze, az ezredfordulótól egyre inkább embereket, mostantól pedig elkezd dolgokat összekötni. A hálózat olyan, mint egy csőrendszer, mint ahogy annak is szokás nevezni, de nem olyan, mint a vérkeringés, hanem inkább olyan, mint az idegrendszer. A végére csatlakozó eszközök szenzorok, amelyek összeköttetést biztosítanak a valódi és a virtuális világ között.

Az eszközök számának növekedésével egyre nagyobb igény lesz a konnektivitásra. A hálózat eldugulásának jó példáját mutatja a New York-i helyzet az iPhone-okkal, amelyek teljesen leterhelik az AT&T hálózatát. Ez a helyzet sokkal rosszabb lesz a növekedéssel. Nem a készülékek sávszélesség-igénye növekszik meg nagyon, hanem a jeladók száma (signaling demand), amelyek lefogják ezt a kapacitást. A távközlési szolgáltatók szerepe megnő abban, hogy a változatos eszközök számára megfelelően menedzselt szolgáltatást nyújtsanak, és vertikális megoldásokat nyújtsanak a különböző szolgáltatások számára. Mindez összességében több ezermilliárd eurós lehetőség a távközlési szektor számára.

0 Tovább

Konferenciablog

blogavatar

Konferenciák, szakmai rendezvények élőben, a helyszínről.

Utolsó kommentek