Itthon a 18-49 éves lakosság kétharmada tévézik. Olyan tévéshow-k jelentek meg, amelyek érdekelték a felnőtteket, 2010-ben a futballvébé is a képernyő elé vonzott fogyasztókat, és a válság miatt is nőtt a tévézéssel töltött idő – közölte Vörös Csilla (AGB Nielsen). Tavaly 244 percet tévézett naponta átlagban egy ötven éves kor alatti magyar felnőtt, egy évvel korábban 226 percet ült a készülék előtt.

A válság idején a szórakoztató tartalmak iránti igény kimutathatóan nőtt. 2009-ben 16 perc tévéreklámot nézett egy magyar fogyasztó, tavaly már 18 percet ült végig. A sugárzott reklámok száma is nőtt, 2,99 millió szpotot mért az AGB. A válság alatt a gyógytermékek reklámozása intenzívebb lett.

2008-ban a 0,8 százalékos GDP-növekedés 2 százalékos növekedést hozott a hazai reklámköltésben, de 2009-ben és 2010-ben pesszimista hangulatban volt a piac (A brit és az amerikai reklámpiac közben nőtt). Fejlesztési irányok az AGB-nél: időeltolásos tévénézés, termékelhelyezés mérése, tévés tartalmak PC-n történő mérése, vásárlási és tévénézési adatok összekapcsolása.