Burt Gábor George stratégiai és innovációs tanácsadó a gyermeki én és a gyermeki kreativitás újrafelfedezéséhez adott pár tanácsot a hallgatóságnak. A szakember egy sor példát hozott fel arra, hogy Arkhimédesztől kezdve Thomas Edisonon vagy Einsteinen át egészen Steve Forbes-ig ugyanazt a módszert követték: elvetették a megszokott sémákat és a hagyományos logikát. Ez az a képesség, ami gyermekkorunkban még megvolt, de felnőttként elfelejtjük – így tudatosan kell visszatérni hozzá.

Az előadó szerint, ha igazán kreatívak szeretnénk lenni, mindig tegyük fel a „Mi lenne, ha?” kérdést. Ne hagyjuk, hogy a meglévő tapasztalatok, bölcsességek visszafogjanak minket. Burt Gábor George az IBM felmérést is idézte, miszerint a cégvezetők legtöbbje a kreativitást tartja a legfontosabb értéknek. A gyermeki kreativitáshoz való visszatéréssel pedig talán nekünk is részünk lehet abban a fajta Heuréka-élményben, amiben a világ legzseniálisabb elméinek.

Azt hiszem, ez az előadás is rámutatott: a legtöbb dolog, amivel az ember ösztönözheti magát, vagy megsokszorozhatja a képességeit, valójában nagyon egyszerű, csak magunktól nem jövünk rá.