Szponzorelőadás, de egy kis szubjektív említést érdemel, mert az ötlet még most, 2011-ben is jó. Hegedűs Henrik, a Nemzeti Sport főszerkesztője a Népsport.hu-n elindított bloggyűjtőről beszél. Régről ismert kérdések kerülnek elő, újságíró-e a blogger, megbízható-e a tartalom, etc.

Hogy miért jó ötlet? A szerkesztők még időben fedezték fel, hogy lehet a számukra érdekes témában lecsapni a közösnégre, akik adott esetben szakértőként is megállják a helyüket. A sport nagyon ilyen téma, egyes sportágak mellett csapatoknak is vannak bloggerei.

Például az NSO krikett és rögbi-szakkommnetátora most éppen blogger, mert más ehhez nem értett a szerkesztőségben. Vicces, ahogy a Népsport "brandet" ehhez feltámasztották.

Update statporn: A Nemzeti Sport Online olvasóinak 20 százaléka aktív ilyen szempontból, vagyis ennyien írnak blogot vagy kommentelnek rendszeresen. Az olvasók 57-70 százaléka pedig olvassa a sportblogokat. (180 ezres a teljes napi látogatószám az NSO-n.) A 2010 októberében elindult Népsport.hu látogatottsága 30 ezres naponta, Hegedűs szerint ez a legnagyobb ilyen szerkesztett tartalom az országban.

A portálon 350-nél több blog fut, és 3 szerkesztő dolgozik rajtuk/velük.