Aki vakmerő, annak levágják a fejét

Pénzért híreket adni az interneten rizikós dolog, amikor a user ingyen várja el ezeket - vélték a szakemberek a Media Hungary konferencián. Csermely Péter (Magyar Nemzet) egy hasonlattal jött: szerinte ha egy ágyúval szétlőtt, középkori vár falán már egy kétméteres hasadék tátong, akkor mindenki sejti, hogy az ostrom sikeres lesz. De senki nem meri bedugni először a fejét, mert azonmód levágják - tehát aki először teszi fizetőssé hírportálját, bukik.

Tiszttartó Titusz (Class FM) természetesen bízik a rádiózás jövőjében. "7 millió 555 ezer magyar ember nem tévedhet" - jelentette be szlogenként.

0 Tovább

Várják a Csalfa karma websorozatot

A Belém bújt a kisördög, amerikai websorozat Magyarországon hasonló érdeklődést váltott ki, mint az USA-ban, legalábbis százalékos arányban: itt és ott is a közönség bő 3 százalékát érdekelte a széria. Vaszily Miklós, az Origo Zrt. vezérigazgatója azt várja, hogy közösség alakuljon ki a magyar gyártású, a Life.hu-ra és a LifeNetworkre készülő  Csalfa karma körül, és bízik benne, hogy többen nézik majd, mint az amerikai websorozatot.

Vaszily Média Hungary konferencián elmondta, hogy a magyar weben három év alatt a szórakoztató és női tartalmak 176%-kal, a videomegosztók forgalma 154%-kal nőtt. Kiemelte a Life.hu nézettség-növekedését, önálló brandként sokkal sikeresebb, mint elődje, a Női Lapozó volt.

0 Tovább

Érdekes lehet egy bekamerázott szülészet?

A televízió és annak show-i minden más médiumnak is témát adnak, az emberek ezekről a műsorokról beszélgetnek – mondta Kolosi Péter, az RTL Klub vezérigazgatója, aki pár éve még nem bízott benne, hogy a televízióé a jövő, de szerinte a mostani számok, a nézettség, tévé előtt töltött idő növekedése alapján nincs okuk az aggodalomra. Úgy látja, hogy a szórakoztató, reality felé hajó dokuké a közeljövő (például egy bekamerázott  szülészeten készülő műsor sikeres Angliában). Kolosi szerint  innovatív országnak számít Hollandia, sok csatornával és merész ötletekkel.

A programigazgató szerint "a nagy ötletre" sokan várnak, nem jött még el (mint anno a Legyen ön is milliomos vagy a beköltözős valóságshow-k). A válság miatt nem lett kevesebb a formátum, de mindenki az olcsóbbakat keresi - vélte.

0 Tovább

Média Hungary - mobil és internet

Christopher Mattheisen (Magyar Telekom) szerint egyre fontosabb az interaktivitás, a 3D-s fejlesztés, és az, hogy mobilon is ugyanazon tartalmak elérhetőek legyenek, mint az interneten. A technikai fejlődést elemezve a Média Hungary 2011 konferencián megemlítette, hogy a Facebookra feltöltött képek nagyobb része már iPhone-ról érkezik.

Megjegyezte, hogy Magyarországon jelenleg a használt mobilok 10%-a számít okostelefonnak, de az új vásárlók 20-30%-a már ilyen készüléket keres. Fontosnak tartja, hogy 100 eurós ár alatt is kaphatóak legyenek ilyen telefonok.

Mattheisen az internetezők szokásait is elemezte: a gyakori userek 95%-a e-mailezik, 66% látogatja a Facebookot vagy az iWiW-et, tanulásra 49% használja a webet. Zenét rendszeresen csak 27% hallgat a neten, 24% pedig játszani szeret a világhálón.

A Szonda Ipsos felméréséből, Mattheisen előadásából az is kiderült, hogy a sokat netezők egy része elvárja, hogy tévékészüléken át tudjon szavazni tévéshow-ban, realityben vagy tehetségkutatóban. A megkérdezettek háromnegyede szerint a legfontosabb, hogy a tévéadás megállítható és visszatekerhető legyen, 52% pedig csetelni is szeretne a tévéképernyőn át. A tévés médiafogyasztás riválisa a PC, hiszen a felmérések szerint 1,3 millió magyar ember néz filmet, sorozatot, DVD vagy divX formában.

0 Tovább

Félelem és rettegés a Könyvfesztiválon

Félreértik egymást az ekönyvvel kísérletező kiadók és az ekönyvet kereső olvasók - ez volt a Könyvfesztivál első napján megrendezett ekönyves vita tanulsága. Míg a kiadók úttörőnek, haladónak érzik magukat, addig az olvasók gyakran szembesülnek azzal, hogy az aktuális bestsellerek, szórakoztató irodalmi művek egyáltalán nem érhetőek el digitálisan. A helyzet a feketepiacnak kedvez, a lelkes amatőrök, civilek által működtetett digitalizáló közösségek szállítják le azokat a műveket, amelyek a boltból hiányoznak.

A helyzeten nem javít, hogy a kiadók tartanak a kalózoktól, így nem sietik el a piacra lépést. Kísérletezni ráadásul főleg magyar szerzők műveivel lehet, mert a külföldi jogtulajdonosoktól nem, vagy csak megfizethetetlen jogdíj kifizetése után lehet e-kiadási jogokat szerezi. Marad a hit, hogy "akinek gyerekkorában könyvet adtak a kezébe, az később is papírkönyvet fog venni", hogy ez az egész nem komoly, hogy hosszan fog egymás mellett élni a két technológia.

A legelőremutatóbb dolgot talán az ekönyvről könyvet is író Kerekes Pál professzor vetette fel, aki szerint érdemes átvenni azt a nyugati gyakorlatot, hogy egy könyvhöz honlap, plusz tartalom sőt blog is készül. Így az író kapcsolatba kerül az olvasóival, kap visszajelzéseket. A szerző műveihez az alig pár napja elindult Könyvkonnektor oldalon lehet hozzászólni. Érdemes felvenni az RSS-olvasóba.

0 Tovább

Konferenciablog

blogavatar

Konferenciák, szakmai rendezvények élőben, a helyszínről.

Utolsó kommentek