Kalóznemzet-e a magyar?

Sem a Sanoma, sem az Origo nem tervezi, hogy webes tartalmaiért pénzt kérjen a közeljövőben, hangzott el a Media Hungary konferencián.

Novák Péter (Origo) szerint a cégnek sok olyan tartalma van, amely értéket képvisel, de nem gondolkodnak fizetős modellben. Elmondta, hogy digitális könyvekért például lehet pénzt kérni, külföldön számos példa van erre, de szerinte kérdéses, hogy a magyar "kalóznemzet" fizet-e a közeljövőben bármiért, vagy ugyanúgy letölti, mint a zenéket és a filmeket.

"Amit a magyar el tud lopni a neten, azt el is lopja" - tette hozzá Kovács Kovi pornóproducer. A törvényi szabályozás szerinte nem megfelelő, indokolatlanul védi azokat, akik tartalmat nyúlnak le a gyártóktól.

0 Tovább

Az amatőr pornó ingyen van Kovinál

A Media Hungary konferencián Kovács Kovi István pornóproducer elmondta, hogy cégének webes oldalán a tartalom 3/4 része ingyenes. Rengeteg amatőr pornóképet és videót kapnak, ezekért ők sem fizetnek, ingyen teszik ki a site-ra. Kovi cége a saját filmekért kér pénzt, szerinte a modell működik, vannak, akik fizenek, bár általános vélekedés szerint ha valami ingyen van a neten, azt megtalálják a userek. 

0 Tovább

Kalamár Tamás: El kell kapnunk a nézőket

"Hollywood tökéletesen rákapott a websorozatokra" - jelentette be a Média Hungary-előadásában Hámori Barbara (Origo, Life.hu, LifeNetwork), hozzátéve, hogy 800 millió kattintást is hoztak már webre készült sorozatok. Európában is jelen van a műfaj, a francia Noob című websorozat például 2,5 milliós nézettséget ért el. Hámori szerint a termékelhelyezéssel kapcsolatban óvatosak a partnerek, a Csalfa karma sem lesz tömény reklámfilm.

Kalamár Tamás, a Barátok közt és a Csalfa karma producere szerint 2011-ben normális, hogy egy tévés gyártó cég azon gondolkodik, hogyan tudna megjelenni az interneten is. "Hogyan megy át egy webes dolog a televízióba? Ez a kísérlet érdekel minket. Az is érdekel, milyen lesz a nézői lojalitás. Megpróbáljuk belecsempészni a humort is, de alapvetően romantikus történet lesz, egy testvérpárral, két lánnyal, akik ugyanabba a fiúba szerelmesek" - mondta Kalamár, hozzátéve, hogy lineáris történetmesélés lesz itt is, mint a Barátok köztben. Két kamerával forgatnak, kiváló minőségű képet ígérnek. "El kell kapnunk a nézőket, akik még nincsenek hozzászokva a műfajhoz" - magyarázta.

Hámori szerint 15 é 50 ezer néző közt bármilyen nézettséget el tud képzelni epizódonként. "Az Origo stratégiájába tökéletesen illeszkedik ez a fejlesztés, kezdeményezés, felvállalva annak kockázatát is" - mondta. Elmondta, hogy van még bőven tartalék, egy esetleges második évadra (erről várhatóan nyáron döntenek, a nézettségi adatok alapján). Kezdés: május 23.

 

0 Tovább

"Elhasznál a bulvár, eldob"

"Elhasznál a bulvár, szétszed, eldob" - vélte Sebestyén Balázs a Média Hungary konferencián. Szerinte Rákóczi Feri is sokat ad magából, de Hajdú Péter még többet - ugyanakkor tudja, hogy ha semmit nem ad magából a színes magazinoknak, akkor azok elkezdenek kitalálni sztorikat róluk. Hajdú elmondta, hogy kisfia kórházi kezelésének történetét nem ő adta ki a Borsnak és a Blikknek, hanem a kórházból hívta valaki a lapokat.

"Két-három embert kell találni a szakmában, akira tudsz hallgatni. Ami a legfontosabb, hogy a rutint elkerüld. Ha a személyiség rutinná válik, az baj" - magyarázta az RTL Klub egyik legfoglalkoztatottabb arca. Hajdú a TV2-es főnökökre és egy szerkesztőjére hallgat, de más kollégák észrevételeit is meghallgatja.

Megmondóembereket elemezve Sebestyén úgy látja, Bakács Tibor meghurcolása indokolatlan és durva volt, hiszen az USA-ban részeg vezetés után is megbocsátanak mindenkinek. "Mi is hatással vagyunk az emberekre a reggeli rádióműsorral" - tette hozzá. Rákóczi szerint nem baj, ha a műsorba bevisznek olyan témákat, amelyek nekik fontosak.

"Az lehet megmondóember, aki mögött van felület. Verebes István vagy Havas Henrik már nem az, mert nincs mögöttük felület. Sebestyén Balázs az, mert rádióműsorában sokan hallgatják" - vélte Hajdú.

0 Tovább

Hajdú Péter sztár lenne? Sebestyén marad az X-Faktorban?

A Média Hungaryn a celebség és a sztárság definícióját próbálta meghatározni Rákóczi Feri, Sebestyén Balázs és Hajdú Péter. Előbbi szerint celeb az, aki érdemtelenül fizetést kap, rádiós kollégája szerint viszont lehet teljesítmény mögöttük, képviselhetnek értékeket.

Hajdú azon sopánkodott, hogy az értelmiség soha nem fogadta el azokat, akik a showbusinessben dolgoznak. „Akit ismer az ország fele, az sztár” – vélte, ezzel nyilván önmagát is annak tartja. Rákóczi nem értett egyet Hajúval a médiaszereplés hasznát illetően: előbbi szerint meg lehet élni abból, hogy valaki rendszeresen feltűnik a bulvárlapokban, utóbbi szerint ebből nem lesz elég pénz.

Sebestyén szerint mindenkinek meg kell találnia a formátumot, ami passzol hozzá. ő például nem érezte magát annyira jól az X-Faktorban, szerinte az Stohlnak és másoknak is jobban passzolt volna. Sokat beszélt erről Kolosi Péter programigazgatóval, mert szerinte a szertelen stílusa nem passzolt abba a műsorba – ergo, nem biztos, hogy ősszel ő lesz Ördög Nóra mellett.

1 Tovább

Konferenciablog

blogavatar

Konferenciák, szakmai rendezvények élőben, a helyszínről.

Utolsó kommentek