Budapest Barcamp - last minute színház

Az üres színháztermeket töltené meg az utolsó pillanatban internetről jegyet vásárlókkal a Ma este színház! nevű startup. A színházi helyek adottak a sikerhez, hiszen az előadásoknak kis része megy teltházzal, egy tipikus előadáson akár húsz-harminc százaléknyi üres hely is lehet.

A fejlesztők szerint a gyorsan élő, két hétre előre jegyet nem vásárló fiatalok is adottak. Azok, akik aznap délután eldöntenék, hogy este dvd-t szeretnének nézni, művészmoziba vagy plázamoziba mennének, vagy esteleg színházba ülnének be, fent vannak az interneten. A szolgáltatás ráadásul azt is tudja mondani a fiataloknak, hogy a 2500 forintos jegyár helyett ezer forintért adja a last minute vásárolt jegyeket.

A Ma este színház! szépséghibája, hogy a szolgáltatás még nem aktív. A honlap már készül, a tárgyalások folynak, de aki ma este színházba menne, annak még a jegypénztáraknál kell próbát tennie.

0 Tovább

Barcamp Budapest: Personal branding a neten

Hajdu Zoltán, a Smart Stuff fejvadásza (egykori Music TV-s kereskedelmi igazgató) egy órás előadásra készült, és rengeteg infót zsúfolt össze a diáin a personal branding témakörében.

Csak néhány érdekesebb gondolat, ismét. A brand eredetileg a marhabélyegző volt, ezt tőle tudtam meg.

A jó personal brand mindössze 25 szóból áll. Ennyibe akár egy szakmai önéletrajzot is bele lehet sűrítein.

Példa egy smart CV-re:

MBA végzettség, 6 éves media sales igazgatói tapasztalast, 2 év tv sales 14-20 százalékos növekedéssel.

A mintája az elevator speech: a Hollywood-i filmötleteket a liftben szokták pitchelni a nagy rendezőknek, erre kb. 2 percük volt.

Az előadás elsősorban vezetőknek szól. Érdekesség, hogy a fejvadász keze alatt megforduló jelentkezők sincsenek gyakran tisztában azzal, hogy mi az általuk megcélzott vállalat küldetése, vagy nincs közük az adott szakterülethez. Pedig a munkaadókat a vezető személyisége, elkötelezettsége érdekli, a jövő üzleti modellje szerint a cégek egyre inkább kollaboratív hálózatokat alkotnak, ami fokozza a specializáció igényét.

Érdekes adat: az USA-ban a munkavállalók 30 százaléka már freelancer, na itt aztán számít a personal brand. Alapvető a név levédése, a tiszta szakmai profil, közhely, hogy a közösségi oldalakat a fejvadászok többsége nézi - és nem célszerű partifotókkal bohóckodni rajtuk.

0 Tovább

Barcamp Budapest - hívjunk mestert böngészőből

Kis- és középvállalkozásoknak biztosítana egyszerű internetes telefonhívási rendszert az IngyenHívó. A Startup Konferencián már bemutatott rendszer használatához a felhasználónak nem kell regisztrálnia, nem kell semmit letöltenie (csak Flash plugin kell a böngészőjébe), ha pedig nincs mikrofonja, akkor a mobiljára is átirányíthatja a hívást.

A szolgáltatás beköthető egy hagyományos telefonközpontban, több ügyintézőt lehet "elrejteni" egy IngyenHívó gomb alatt. Ez a legnagyobb előny a Skype-pal szemben, hiszen ott egyszerre csak egy felhasználó hívhatja a gépünket.

Ha a csapat sikerrel jár, akkor hamarosan a Google-lel megkeresett, a Maps-en beazonosított üzleteket a böngészőből fel is csöröghetjük.

0 Tovább

Barcamp Budapest - Fáj a hasam, hová menjek?

Orvosi terület, egészségügyi probléma és kerület alapján kereshetünk szakorvost a FoglaljOrvost.hu oldalon. A szolgáltatás másfél hónap múlva válik országos méretűvé, jelenleg csak budapesti szakemberek szerepelnek az adatbázisban.

A béta állapotban való elindulás óta több száz foglalás történt, illetve a reklámok hatására kétszázötven orvos is jelentkezett, hogy be szeretne kerülni. A Foglalj Orvost sikeréhez két tényező járulhat hozzá az üzemeltetők szerint, egyrészt az, hogy a közhiedelemmel ellentétben nem ismerősi ajánlások alapján választanak az emberek orvost, a másik pedig, hogy hasonló szolgáltatások több területen bizonyítottak már. A szállodafoglaló, a repjegykereső és vagy épp a Netpincérhez hasonló ételrendelő oldalak mind ugyanazon a recepten alapulnak.



Az orvosfoglaló sikeréhez járulhat hozzá az állami egészségügybe vetett bizalom hiánya, a magán egészségpénztári tagok nagy száma (több mint egymillió ember), és az, hogy az orvosoknak és a betegeknek is szolgálja az érdekét a lap.

Az oldalnak jelenleg az orvosok által fizetett jutalékból, illetve a betegirányító rendszerrel való összekötés fix díjából van bevétele. A jövőben azonban belépési-, éves használati díjakkal, valamint reklámbevétellel is számolnak.

0 Tovább

Barcamp Budapest: az idei StartUp verseny indulói

holvegyekautot.hu

Ez egy piactér, ahol akár egyetlen autó vásárlása végett is megversenyeztethetők az autókereskedők. Számukra jó lehet, hiszen ma rosszul megy az autós üzlet, minden eszköz, ami segítheti az értékesítés fellendítését, a túlélést jelentheti. A holvegyekautot.hu átlátható, földrajzi határok által nem korlátozott, versenyre kihegyezett környezetet teremt a kereskedőknek, míg a vevőknek sok ajánlat kényelmes elérését, márkák versenyeztethetőségét nyújtja. A szolgáltatás a vevőknek ingyenes, a kereskedőknek 5000 forint a havi regisztrációs díj - ebből kétmillió forint havi bevétel jöhet össze, ha a magyar kereskedők 60%-a regisztrál. Emellett az oldal reklámbevétel elérésére is alkalmas lehet. A rendszer kiterjeszthető más témákban is (utazás, szervíz stb.), illetve más országokban is meghonosítható.

0 Tovább

Konferenciablog

blogavatar

Konferenciák, szakmai rendezvények élőben, a helyszínről.

Utolsó kommentek