Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kalóznemzet-e a magyar?

Sem a Sanoma, sem az Origo nem tervezi, hogy webes tartalmaiért pénzt kérjen a közeljövőben, hangzott el a Media Hungary konferencián.

Novák Péter (Origo) szerint a cégnek sok olyan tartalma van, amely értéket képvisel, de nem gondolkodnak fizetős modellben. Elmondta, hogy digitális könyvekért például lehet pénzt kérni, külföldön számos példa van erre, de szerinte kérdéses, hogy a magyar "kalóznemzet" fizet-e a közeljövőben bármiért, vagy ugyanúgy letölti, mint a zenéket és a filmeket.

"Amit a magyar el tud lopni a neten, azt el is lopja" - tette hozzá Kovács Kovi pornóproducer. A törvényi szabályozás szerinte nem megfelelő, indokolatlanul védi azokat, akik tartalmat nyúlnak le a gyártóktól.

0 Tovább

"Elhasznál a bulvár, eldob"

"Elhasznál a bulvár, szétszed, eldob" - vélte Sebestyén Balázs a Média Hungary konferencián. Szerinte Rákóczi Feri is sokat ad magából, de Hajdú Péter még többet - ugyanakkor tudja, hogy ha semmit nem ad magából a színes magazinoknak, akkor azok elkezdenek kitalálni sztorikat róluk. Hajdú elmondta, hogy kisfia kórházi kezelésének történetét nem ő adta ki a Borsnak és a Blikknek, hanem a kórházból hívta valaki a lapokat.

"Két-három embert kell találni a szakmában, akira tudsz hallgatni. Ami a legfontosabb, hogy a rutint elkerüld. Ha a személyiség rutinná válik, az baj" - magyarázta az RTL Klub egyik legfoglalkoztatottabb arca. Hajdú a TV2-es főnökökre és egy szerkesztőjére hallgat, de más kollégák észrevételeit is meghallgatja.

Megmondóembereket elemezve Sebestyén úgy látja, Bakács Tibor meghurcolása indokolatlan és durva volt, hiszen az USA-ban részeg vezetés után is megbocsátanak mindenkinek. "Mi is hatással vagyunk az emberekre a reggeli rádióműsorral" - tette hozzá. Rákóczi szerint nem baj, ha a műsorba bevisznek olyan témákat, amelyek nekik fontosak.

"Az lehet megmondóember, aki mögött van felület. Verebes István vagy Havas Henrik már nem az, mert nincs mögöttük felület. Sebestyén Balázs az, mert rádióműsorában sokan hallgatják" - vélte Hajdú.

0 Tovább

Várják a Csalfa karma websorozatot

A Belém bújt a kisördög, amerikai websorozat Magyarországon hasonló érdeklődést váltott ki, mint az USA-ban, legalábbis százalékos arányban: itt és ott is a közönség bő 3 százalékát érdekelte a széria. Vaszily Miklós, az Origo Zrt. vezérigazgatója azt várja, hogy közösség alakuljon ki a magyar gyártású, a Life.hu-ra és a LifeNetworkre készülő  Csalfa karma körül, és bízik benne, hogy többen nézik majd, mint az amerikai websorozatot.

Vaszily Média Hungary konferencián elmondta, hogy a magyar weben három év alatt a szórakoztató és női tartalmak 176%-kal, a videomegosztók forgalma 154%-kal nőtt. Kiemelte a Life.hu nézettség-növekedését, önálló brandként sokkal sikeresebb, mint elődje, a Női Lapozó volt.

0 Tovább

Médiapiac-konferencia: hol a pénz?

"Ha valaki tudja, hol a pénz, az szóljon" (Megyeri András, Tv2, előadása első percében)

Bárki lehet tartalomgyár: egy elcsúszás a fürdőben, feltéve a Youtube-ra, az is elérhet milliós letöltést, de Megyeri szerint hosszabb távon a minőségi tartalom számít. A Jóban Rosszban webes adásait például 40-50 ezer nézi rendre.

Az általános, szórakoztató csatornák élnek meg legjobban a piacon, weben pedig egy jó videó dobja meg a tévék site-jainak látogatottságát: "Egy balul sikerült Hajdú Péter-interjút, vagy egy reklámszatyorba szorult Szíj Melindát sokan megnéznek."

Egy spontán felmérés szerint a konferenciateremben ülő hatvan emberből öt látogatta meg a tv.hu oldalt és mindössze négy látott legalább egy Barátok közt-epizódot.

0 Tovább

Médiapiac-konferencia: Facebook, gyökerek, vetélkedő

"Nagy múltú lapok internetes oldalainak lájkolói egy vidéki futballcsapat szurkolótáborát sem teszik ki, a médiumok még nem tudnak mit kezdeni a Facebookkal. Régebben elég volt, ha valaki tudott érdekesen írni, újságot szerkeszteni, ma nem elég, kell a marketing" (Kádár Tamás, EMG)

"Csökken a piac, mindenki keresi az alternatívákat, de közben a klasszikus média elképesztő módon tud teljesíteni, szokásokat tud alakítani.  Én azt mondom, térjünk vissza a gyökerekhez: a klasszikus médiának sokkal nagyobb ereje van annál, mint amennyire gyorsan áramlott ki belőle a pénz. A történet végeredménye persze az, hogy a hirdető eladja-e vagy nem adja el a termékét." (Simon Zsolt, Tv2)

"Nem tudtuk eladni a 40 milliós játszma online részét, pedig volt olyan élő adás, amely során 60 ezren játszottak párhuzamosan az interneten. (Simon Zsolt, Tv2)

Mihók Attila (Ringier) szerint a hirdető mindig az innovatív megoldásokat keresi, de amint megkapja, akkor visszakozik, és inkább választja a hagyományos megoldásokat.

0 Tovább
«
123

Konferenciablog

blogavatar

Konferenciák, szakmai rendezvények élőben, a helyszínről.

Utolsó kommentek