Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Médiapiac-konferencia: Facebook, gyökerek, vetélkedő

"Nagy múltú lapok internetes oldalainak lájkolói egy vidéki futballcsapat szurkolótáborát sem teszik ki, a médiumok még nem tudnak mit kezdeni a Facebookkal. Régebben elég volt, ha valaki tudott érdekesen írni, újságot szerkeszteni, ma nem elég, kell a marketing" (Kádár Tamás, EMG)

"Csökken a piac, mindenki keresi az alternatívákat, de közben a klasszikus média elképesztő módon tud teljesíteni, szokásokat tud alakítani.  Én azt mondom, térjünk vissza a gyökerekhez: a klasszikus médiának sokkal nagyobb ereje van annál, mint amennyire gyorsan áramlott ki belőle a pénz. A történet végeredménye persze az, hogy a hirdető eladja-e vagy nem adja el a termékét." (Simon Zsolt, Tv2)

"Nem tudtuk eladni a 40 milliós játszma online részét, pedig volt olyan élő adás, amely során 60 ezren játszottak párhuzamosan az interneten. (Simon Zsolt, Tv2)

Mihók Attila (Ringier) szerint a hirdető mindig az innovatív megoldásokat keresi, de amint megkapja, akkor visszakozik, és inkább választja a hagyományos megoldásokat.

0 Tovább

Készüljünk fel tudatosan az időpocsékolásra!

A közönség az aktuális blokk – Különleges utazások – végén is láthatóan érdeklődéssel kísérte figyelemmel Stuart Schulzke újmédia-szakértő és innovátor előadását, ami nagyon is aktuális és sokakat érintő kérdéssel foglalkozott: hogyan dolgozzuk fel a „twitterizált” világban tapasztalható információs túlterhelést? Már az első előadásban is szó volt arról, hogy a figyelem, az elmélyülés hiánya mennyire ártalmas az emberi agy számára, és hogy a folyamatos adaptációs kényszer miért vezet stresszhez és lelki betegségekhez. Schulzke színesen festette le, milyen napjainkban a folyamatos Facebook-frissítésekkel, közösségi oldalakkal és a közösségi médiából ömlő információáradattal együtt élni, és felvázolta, hogyan tesz mindez felületessé minket. Nem afféle modern ludditaként állt azonban a témához, hiszen maga is bevallotta, hogy nagyon függője a mobilinternetes technológiának, és ő is folyamatosan frissítget. Akár még egy kirándulásról is a Sziklás-hegységből, ha éppen van térerő (pedig pár diával korábban éppen Thoreau Waldenjét hozta fel példaként a felpögött modern életforma antitéziseként). A közösségi oldalaknak azt az előnyét is elismerte, hogy mostanában sokkal szorosabb kapcsolatot tud tartani a tágabb családjával, mint korábban.

Adott viszont néhány nagyon érdekes tanácsot arra vonatkozóan, hogy ne hagyjuk, hogy a közösségi média, a céltalan webszörfölés feldarabolja a figyelmünket és a befogadóképességünket. Tanácsként adta, hogy legyünk nagyon is tudatosak, amikor belekezdünk valamibe a neten. Készüljünk fel rá, hogy a böngészés adott esetben időpocsékolás lesz, és néha kapcsoljuk is a kütyüket, vagyis töltsünk időt a képernyőktől távol.

A TED rajongójaként arra is felhívta a figyelmet, hogy tölthetünk időt a rövid, gyorsan pörgő tartalmak helyett tartalmasabb, „hosszú social media” tartalmakkal is, így a TED előadásokkal, vagy az általa menedzselt Fora.tv-vel, amely szintén ismeretterjesztő- és konferenciaelőadásokról tartalmaz videókat.

0 Tovább

Konferenciablog

blogavatar

Konferenciák, szakmai rendezvények élőben, a helyszínről.

Utolsó kommentek