Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Barcamp Budapest: Ti tudtátok, ki az a Simon Iddol?

Simon Iddol producer és DJ, inkognitóban kezdett dolgozni vatikáni lakosként a zene és a közösségi oldalak kapcsolatáról beszélt, de egyáltalán nem általánosságban, hanem tulajdonképpen saját munkáit mutatta be, és mindazt, amit ezekhez felhasznált. Egy magyar fiatalemberről van szó, a valódi nevét természetesen nem árulta el.

A mashupjait világszerte játszották, a playlistjei 80-100 ezres letöltéseket értek el.

A Blogger és a MySpace korában kezdte. Akkor még nehéz volt egyáltalán egy zeneszámot feltenni valahová, a Space volt népszerű a zenészek körében. A szájt buktája viszont az volt, hogy nem lehetett megosztani rajta a zenéket. A SoundCloud volt a megoldás a megosztható, embeddelhető lejátszócsíkokkal, ma már sokan ezt másolják.

A világ legnagyobb remixközösségét építette ki Iddol 3 év alatt. Fatboy Slimmel, Rony Size-zal dolgozik együtt DJ-ként.

Nem valami közismert tény, hogy övé az Audioporn Central zeneblog - a világ legjobb zeneblogjának szánták, most a második. A gyerekkori hangszerkatalógus-nézegetésből jött a név, "hangszerpornó". Vicces volt, mostmár inkább hátrány, mert munkahelyeken blokkolják, és az iTunes-ba sem engedték be őket zenét árulni.

A Hype Machine a legfontosabb dolog, ami történt a zenében és az interneten. Közösségi zenemegosztó, valami olyasmi, mint a digg, lehet "lájkot" nyomni a zenékre, és ennek megfelelően rangsorol. A sikert főleg ennek köszönhetik, nagyon felkapott.

A jövő az integrált megoldásokat, például a zeneboltot is nyújtó közösségi oldalaké. Ha az ember zenét szeretne terjeszteni a Hype Machine-on keresztül, akkor Blogger blogot és SoundCloudot kell használni, mert a szájt ezeket szippantja be rögtön.

0 Tovább

Médiapiac 2011 - 60% rádión hallgat zenét

A magyar zenehallgatók 60%-a a rádiót választja, PC-n 18, MP3-lejátszón 15, mobilon 12, discmanen a honpolgárok 8% hallgat zenét, ismertette az Ipsos adatait Géczi Tamás, aki szerint egy rádió 2011-ben csak akkor lehet sikeres, ha több platformon is jelen van.

"A rádió volt már jobb pozícióban, mint manapság, alulértékelt a médiatervezésben, miközben a korábbinál kiélezettebb a helyzet" - elemezte a helyzetet, hozzátéve, hogy a rádiós szpotok sem elég ötletesek.

0 Tovább

A TEDx-élmény leírhatatlan része

Havasi Balázs zongorista és zenszerző több művéből adott ízelítőt a TEDx utolsó előadásában, többek között egy olyanból is, amit egy kínai szimfonikus zenekarral közösen komponált. A fiatal komponista többek között azzal rúgja fel a szabályokat, hogy előszeretettel veri a lábával a taktust játék közben, és az előadása egy igazi rockos műsorszámmal zárult: ő a zongora mellé ült, a színpadra pedig egy dobfelszerelést gurítottak be. Ahogy ezt írom, a közönség másodszor tapsolta vissza a művészt.

A TEDx itt már kezd buliba átmenni, bár visszafogottabb előadás is lesz még vacsora után: Szépvölgyi Veronika Negatív varietéje, amiről a program annyit ír, hogy a képzőművészet-tánc-fotográfia-film határmezsgyéjén mozgó előadás.

Reggel is feldobta egy kis zene és képzőművészet az előadást, a színpadon jelenleg szóló zongorát ugyanis, ami egész nap ott volt a háttérben, először Karen Hanan zongoraművész és festő vette használatba, aki zeneműveket fest meg, olyanokat, mint például Beethoven Holdfény szonátája. Az ő képei is a díszítik a színpadot, de mint erre a bejegyzés címe is utal, ezek azok a TED-es élmények, amiket csak igen nehezen lehet írásban visszaadni.

0 Tovább

Konferenciablog

blogavatar

Konferenciák, szakmai rendezvények élőben, a helyszínről.

Utolsó kommentek