Herendy Csilla, a Webanduse munkatársa a weboldalak hőtérképes vizsgálatáról mondott el érdekességeket.

Az ember nem tudja felidézni, hogy milyen sorrendben nézett meg egy weboldalon, ez már túls sok információ lenne az agyunk számára. A hőtérképes vizsgálatok során az a legjobb, ha feladatot adnak a felhasználóknak.

Az elrettentő példa a Magyarország.hu régi felülete volt, ahol a leginkább keresett funkciót, a Cégkeresőt csak az oldal teljes, kaotikus végigpásztázása után találták meg a felhasználók.

Érdekes trükkökkel lehet irányítani a felhasználók tekintetét. Példaként egy kozmetikai reklámot kaptunk két verzióban: az egyiken a modell a néző szemébe nézett, a másikon a termék nevére. A második esetben a felhasználók tekintete is továbbvándorolt a márkanévre.

A hőtérképes vizsgálathoz általában 50 fős minta kell. A felméréseket úgy érdemes elvégezni az oldalakon, hogy ne csak egy térkép legyen a végeredmény, a megrendelők kérjenek továbblépési lehetőségeket is, min érdemes változtatni és hogyan.