Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Barcamp Budapest: Ti tudtátok, ki az a Simon Iddol?

Simon Iddol producer és DJ, inkognitóban kezdett dolgozni vatikáni lakosként a zene és a közösségi oldalak kapcsolatáról beszélt, de egyáltalán nem általánosságban, hanem tulajdonképpen saját munkáit mutatta be, és mindazt, amit ezekhez felhasznált. Egy magyar fiatalemberről van szó, a valódi nevét természetesen nem árulta el.

A mashupjait világszerte játszották, a playlistjei 80-100 ezres letöltéseket értek el.

A Blogger és a MySpace korában kezdte. Akkor még nehéz volt egyáltalán egy zeneszámot feltenni valahová, a Space volt népszerű a zenészek körében. A szájt buktája viszont az volt, hogy nem lehetett megosztani rajta a zenéket. A SoundCloud volt a megoldás a megosztható, embeddelhető lejátszócsíkokkal, ma már sokan ezt másolják.

A világ legnagyobb remixközösségét építette ki Iddol 3 év alatt. Fatboy Slimmel, Rony Size-zal dolgozik együtt DJ-ként.

Nem valami közismert tény, hogy övé az Audioporn Central zeneblog - a világ legjobb zeneblogjának szánták, most a második. A gyerekkori hangszerkatalógus-nézegetésből jött a név, "hangszerpornó". Vicces volt, mostmár inkább hátrány, mert munkahelyeken blokkolják, és az iTunes-ba sem engedték be őket zenét árulni.

A Hype Machine a legfontosabb dolog, ami történt a zenében és az interneten. Közösségi zenemegosztó, valami olyasmi, mint a digg, lehet "lájkot" nyomni a zenékre, és ennek megfelelően rangsorol. A sikert főleg ennek köszönhetik, nagyon felkapott.

A jövő az integrált megoldásokat, például a zeneboltot is nyújtó közösségi oldalaké. Ha az ember zenét szeretne terjeszteni a Hype Machine-on keresztül, akkor Blogger blogot és SoundCloudot kell használni, mert a szájt ezeket szippantja be rögtön.

0 Tovább

Barcamp Budapest: Personal branding a neten

Hajdu Zoltán, a Smart Stuff fejvadásza (egykori Music TV-s kereskedelmi igazgató) egy órás előadásra készült, és rengeteg infót zsúfolt össze a diáin a personal branding témakörében.

Csak néhány érdekesebb gondolat, ismét. A brand eredetileg a marhabélyegző volt, ezt tőle tudtam meg.

A jó personal brand mindössze 25 szóból áll. Ennyibe akár egy szakmai önéletrajzot is bele lehet sűrítein.

Példa egy smart CV-re:

MBA végzettség, 6 éves media sales igazgatói tapasztalast, 2 év tv sales 14-20 százalékos növekedéssel.

A mintája az elevator speech: a Hollywood-i filmötleteket a liftben szokták pitchelni a nagy rendezőknek, erre kb. 2 percük volt.

Az előadás elsősorban vezetőknek szól. Érdekesség, hogy a fejvadász keze alatt megforduló jelentkezők sincsenek gyakran tisztában azzal, hogy mi az általuk megcélzott vállalat küldetése, vagy nincs közük az adott szakterülethez. Pedig a munkaadókat a vezető személyisége, elkötelezettsége érdekli, a jövő üzleti modellje szerint a cégek egyre inkább kollaboratív hálózatokat alkotnak, ami fokozza a specializáció igényét.

Érdekes adat: az USA-ban a munkavállalók 30 százaléka már freelancer, na itt aztán számít a personal brand. Alapvető a név levédése, a tiszta szakmai profil, közhely, hogy a közösségi oldalakat a fejvadászok többsége nézi - és nem célszerű partifotókkal bohóckodni rajtuk.

0 Tovább

Konferenciablog

blogavatar

Konferenciák, szakmai rendezvények élőben, a helyszínről.

Utolsó kommentek