"Kitaláltunk olyan módszert, hogy tíz forintért adunk egy filmet. Nagyon jól működik. Meg kell találni az utat, és bele kell törődni, hogy a DVD-nek vége. Az internet megsemmisítette a zeneipart, a filmeket is letöltik ingyen, de a zenészeknek legalább van bevétele, koncertezhetnek. Én felnőttfilmet gyártok, hova menjek koncertezni?" - tette fel a kérdést Kovács Kovi István pornóproducer a Media Hungary konferencián a fizetős, webes tartalmakról szóló beszélgetés során.
Kalóznemzet-e a magyar?
Sem a Sanoma, sem az Origo nem tervezi, hogy webes tartalmaiért pénzt kérjen a közeljövőben, hangzott el a Media Hungary konferencián.
Novák Péter (Origo) szerint a cégnek sok olyan tartalma van, amely értéket képvisel, de nem gondolkodnak fizetős modellben. Elmondta, hogy digitális könyvekért például lehet pénzt kérni, külföldön számos példa van erre, de szerinte kérdéses, hogy a magyar "kalóznemzet" fizet-e a közeljövőben bármiért, vagy ugyanúgy letölti, mint a zenéket és a filmeket.
"Amit a magyar el tud lopni a neten, azt el is lopja" - tette hozzá Kovács Kovi pornóproducer. A törvényi szabályozás szerinte nem megfelelő, indokolatlanul védi azokat, akik tartalmat nyúlnak le a gyártóktól.
Az amatőr pornó ingyen van Kovinál
A Media Hungary konferencián Kovács Kovi István pornóproducer elmondta, hogy cégének webes oldalán a tartalom 3/4 része ingyenes. Rengeteg amatőr pornóképet és videót kapnak, ezekért ők sem fizetnek, ingyen teszik ki a site-ra. Kovi cége a saját filmekért kér pénzt, szerinte a modell működik, vannak, akik fizenek, bár általános vélekedés szerint ha valami ingyen van a neten, azt megtalálják a userek.
Aki vakmerő, annak levágják a fejét
Pénzért híreket adni az interneten rizikós dolog, amikor a user ingyen várja el ezeket - vélték a szakemberek a Media Hungary konferencián. Csermely Péter (Magyar Nemzet) egy hasonlattal jött: szerinte ha egy ágyúval szétlőtt, középkori vár falán már egy kétméteres hasadék tátong, akkor mindenki sejti, hogy az ostrom sikeres lesz. De senki nem meri bedugni először a fejét, mert azonmód levágják - tehát aki először teszi fizetőssé hírportálját, bukik.
Tiszttartó Titusz (Class FM) természetesen bízik a rádiózás jövőjében. "7 millió 555 ezer magyar ember nem tévedhet" - jelentette be szlogenként.
Várják a Csalfa karma websorozatot
A Belém bújt a kisördög, amerikai websorozat Magyarországon hasonló érdeklődést váltott ki, mint az USA-ban, legalábbis százalékos arányban: itt és ott is a közönség bő 3 százalékát érdekelte a széria. Vaszily Miklós, az Origo Zrt. vezérigazgatója azt várja, hogy közösség alakuljon ki a magyar gyártású, a Life.hu-ra és a LifeNetworkre készülő Csalfa karma körül, és bízik benne, hogy többen nézik majd, mint az amerikai websorozatot.
Vaszily Média Hungary konferencián elmondta, hogy a magyar weben három év alatt a szórakoztató és női tartalmak 176%-kal, a videomegosztók forgalma 154%-kal nőtt. Kiemelte a Life.hu nézettség-növekedését, önálló brandként sokkal sikeresebb, mint elődje, a Női Lapozó volt.
Utolsó kommentek