Hajdu Zoltán, a Smart Stuff fejvadásza (egykori Music TV-s kereskedelmi igazgató) egy órás előadásra készült, és rengeteg infót zsúfolt össze a diáin a personal branding témakörében.

Csak néhány érdekesebb gondolat, ismét. A brand eredetileg a marhabélyegző volt, ezt tőle tudtam meg.

A jó personal brand mindössze 25 szóból áll. Ennyibe akár egy szakmai önéletrajzot is bele lehet sűrítein.

Példa egy smart CV-re:

MBA végzettség, 6 éves media sales igazgatói tapasztalast, 2 év tv sales 14-20 százalékos növekedéssel.

A mintája az elevator speech: a Hollywood-i filmötleteket a liftben szokták pitchelni a nagy rendezőknek, erre kb. 2 percük volt.

Az előadás elsősorban vezetőknek szól. Érdekesség, hogy a fejvadász keze alatt megforduló jelentkezők sincsenek gyakran tisztában azzal, hogy mi az általuk megcélzott vállalat küldetése, vagy nincs közük az adott szakterülethez. Pedig a munkaadókat a vezető személyisége, elkötelezettsége érdekli, a jövő üzleti modellje szerint a cégek egyre inkább kollaboratív hálózatokat alkotnak, ami fokozza a specializáció igényét.

Érdekes adat: az USA-ban a munkavállalók 30 százaléka már freelancer, na itt aztán számít a personal brand. Alapvető a név levédése, a tiszta szakmai profil, közhely, hogy a közösségi oldalakat a fejvadászok többsége nézi - és nem célszerű partifotókkal bohóckodni rajtuk.