A Gravity egy kevéssé ismert magyar webes cég, világszínvonalú tecnhológiával. A vállalkozás úgy született, hogy a Netflix kiírt egy versenyt ajánlórendszerek fejlesztésére, amelyet a 4 fős fejlesztőcsapat majdnem megnyert. Legalább 10 százalékkal kellett javítani az ajánlásokból történő vásárláson, ők 10,1 százalékot hoztak holtversenyben az elsővel - de nem kaptak az elsőnek járó egymillió dolláros díjból, mert 20 perccel később adták be a pályázatot, mint a nyertes.

A srácokat ez nem keserítette el, céget alapítottak, és most a Vaterának, a Randivonalnak és a Grobynak dolgoznak - többek között. A céget bemutató Tikk Domonkos azért emelte ki ezeket, mert mindegyik másfajta ajánlórendszer: a Vaterán a felhasználó érdeklődését kell kiszolgálni minél jobban, a Grobyn visszatérő vásárlásokat, a randiszájton pedig minél jobb fedést kell biztosítani.

Statporn: A szájton 100 ajánlásból 7 végződik vásárlással, ami kiemelkedően jó konverziós ráta. A Vaterán 500 százalékkal tudták növelni az ajánlásokból származó leütések értékét.

Ahhoz, hogy egy szájtra ajánlórendszert tudjanak fejleszteni, legalább 1000 regisztrált ügyfél, vagy árucikk kell - és persze minél több ügyfélesemény, amiből le lehet bontani az adatokat.