Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kalamár Tamás: El kell kapnunk a nézőket

"Hollywood tökéletesen rákapott a websorozatokra" - jelentette be a Média Hungary-előadásában Hámori Barbara (Origo, Life.hu, LifeNetwork), hozzátéve, hogy 800 millió kattintást is hoztak már webre készült sorozatok. Európában is jelen van a műfaj, a francia Noob című websorozat például 2,5 milliós nézettséget ért el. Hámori szerint a termékelhelyezéssel kapcsolatban óvatosak a partnerek, a Csalfa karma sem lesz tömény reklámfilm.

Kalamár Tamás, a Barátok közt és a Csalfa karma producere szerint 2011-ben normális, hogy egy tévés gyártó cég azon gondolkodik, hogyan tudna megjelenni az interneten is. "Hogyan megy át egy webes dolog a televízióba? Ez a kísérlet érdekel minket. Az is érdekel, milyen lesz a nézői lojalitás. Megpróbáljuk belecsempészni a humort is, de alapvetően romantikus történet lesz, egy testvérpárral, két lánnyal, akik ugyanabba a fiúba szerelmesek" - mondta Kalamár, hozzátéve, hogy lineáris történetmesélés lesz itt is, mint a Barátok köztben. Két kamerával forgatnak, kiváló minőségű képet ígérnek. "El kell kapnunk a nézőket, akik még nincsenek hozzászokva a műfajhoz" - magyarázta.

Hámori szerint 15 é 50 ezer néző közt bármilyen nézettséget el tud képzelni epizódonként. "Az Origo stratégiájába tökéletesen illeszkedik ez a fejlesztés, kezdeményezés, felvállalva annak kockázatát is" - mondta. Elmondta, hogy van még bőven tartalék, egy esetleges második évadra (erről várhatóan nyáron döntenek, a nézettségi adatok alapján). Kezdés: május 23.

 

0 Tovább

"Elhasznál a bulvár, eldob"

"Elhasznál a bulvár, szétszed, eldob" - vélte Sebestyén Balázs a Média Hungary konferencián. Szerinte Rákóczi Feri is sokat ad magából, de Hajdú Péter még többet - ugyanakkor tudja, hogy ha semmit nem ad magából a színes magazinoknak, akkor azok elkezdenek kitalálni sztorikat róluk. Hajdú elmondta, hogy kisfia kórházi kezelésének történetét nem ő adta ki a Borsnak és a Blikknek, hanem a kórházból hívta valaki a lapokat.

"Két-három embert kell találni a szakmában, akira tudsz hallgatni. Ami a legfontosabb, hogy a rutint elkerüld. Ha a személyiség rutinná válik, az baj" - magyarázta az RTL Klub egyik legfoglalkoztatottabb arca. Hajdú a TV2-es főnökökre és egy szerkesztőjére hallgat, de más kollégák észrevételeit is meghallgatja.

Megmondóembereket elemezve Sebestyén úgy látja, Bakács Tibor meghurcolása indokolatlan és durva volt, hiszen az USA-ban részeg vezetés után is megbocsátanak mindenkinek. "Mi is hatással vagyunk az emberekre a reggeli rádióműsorral" - tette hozzá. Rákóczi szerint nem baj, ha a műsorba bevisznek olyan témákat, amelyek nekik fontosak.

"Az lehet megmondóember, aki mögött van felület. Verebes István vagy Havas Henrik már nem az, mert nincs mögöttük felület. Sebestyén Balázs az, mert rádióműsorában sokan hallgatják" - vélte Hajdú.

0 Tovább

Aki vakmerő, annak levágják a fejét

Pénzért híreket adni az interneten rizikós dolog, amikor a user ingyen várja el ezeket - vélték a szakemberek a Media Hungary konferencián. Csermely Péter (Magyar Nemzet) egy hasonlattal jött: szerinte ha egy ágyúval szétlőtt, középkori vár falán már egy kétméteres hasadék tátong, akkor mindenki sejti, hogy az ostrom sikeres lesz. De senki nem meri bedugni először a fejét, mert azonmód levágják - tehát aki először teszi fizetőssé hírportálját, bukik.

Tiszttartó Titusz (Class FM) természetesen bízik a rádiózás jövőjében. "7 millió 555 ezer magyar ember nem tévedhet" - jelentette be szlogenként.

0 Tovább

Várják a Csalfa karma websorozatot

A Belém bújt a kisördög, amerikai websorozat Magyarországon hasonló érdeklődést váltott ki, mint az USA-ban, legalábbis százalékos arányban: itt és ott is a közönség bő 3 százalékát érdekelte a széria. Vaszily Miklós, az Origo Zrt. vezérigazgatója azt várja, hogy közösség alakuljon ki a magyar gyártású, a Life.hu-ra és a LifeNetworkre készülő  Csalfa karma körül, és bízik benne, hogy többen nézik majd, mint az amerikai websorozatot.

Vaszily Média Hungary konferencián elmondta, hogy a magyar weben három év alatt a szórakoztató és női tartalmak 176%-kal, a videomegosztók forgalma 154%-kal nőtt. Kiemelte a Life.hu nézettség-növekedését, önálló brandként sokkal sikeresebb, mint elődje, a Női Lapozó volt.

0 Tovább

On the spot: vigyáznak a "törékeny brandre"

A Médiapiac 2011 konferencián az On the spot című műsor készítői az [origo] kérdésére elmondták, hogy a dokusorozat iránt van érdeklődés nagyobb csatorna részéről is, de ők szeretik a Spektrumot, ahol két éve vannak, és nagyon szeretnének vigyázni "erre a törékeny brandre."

S. Takács András és Cseke Eszter elmesélték, hogy az első rész felvétele közben nem hitték, hogy sorozat lesz belőle, de már 15 dokumentumfilmnél tartanak. Most jöttek haza Japánból, ahol csak három napot töltöttek: már mennének is vissza, mert szerintük két hét kell egy hatvanperces, jó dokuhoz.

Ügyes riportjaik kulcsa szerintük az, hogy kis kamerával könnyebb szóra bírni olyanokat, mint a bolíviai Evo Morales, aki máris zárkózottabb és szűkszavúbb, ha komplett tévéstáb áll elé, nem pedig két, turistának tűnő fiatal. Így jutottak be Burmába is, noha az országba újságírót be sem engednek.

A páros szerint a digitális újságíró három-négy ember munkáját végzi el, a kulcsszó pedig a rugalmasság. "Azért van ez előzetes terv, hogy azt kinn felrúgjuk" - tette hozzá Cseke Eszter. Újságírói kérdésre elmondták, hogy biztosan lenne igény itthon forgatott On the spot-ra, de nem ők fogják azt felvenni.

0 Tovább
«
12

Konferenciablog

blogavatar

Konferenciák, szakmai rendezvények élőben, a helyszínről.

Utolsó kommentek