Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Barcamp Budapest: A lokalizáció buktatói

Csóka István (Mind Power fordítóiroda) előadása a lokalizáció nehézségeiről, lehetséges buktatóiról szól. A fejlesztők ezt a témát rendszerint elhanyagolják, pedig ha külföldre akar az ember eladni valamit, már a munkafolyamat elején foglalkozni kell vele. Kevéssé ismert fogalom nálunk a globalizálás, ami azt jelenti, hogy a terméket eleve többnyelvűnek szánjuk, például nem alkalmazunk nyelvi poénokat, vagy visszaadhatatlan fordulatokat.

Tipikus hiba, hogy a termékek fordíttatására elhanyagolható időt hagynak a cégek, nem mérik fel a munka volu,enét, költségeit. A tech cégeknek szövegírókat is érdemes alkalmazni, ez olyan fontos szakterület, amihez nem ért mindenki.

A fordító nem lát rá mindenre, sok név, fogalom van, amit magától nem tud kitalálni, hogy adjon vissza. Legyen magyarázó szöveg a leadott szövegekhez, ellenőrizze egy harmadik személy a végeredményt, és a megrendelőnél legyen valaki, aki válaszol a fordítóiroda kérdéseire. Ez az, ami nem működik, ha csak az utolsó pillanatban dobják oda az anyagot a fordítónak.

Adott esetben egy képernyőkép is sok mindent érthetővé tesz a szöveggel kapcsolatban, pl. adatmezők félreérthető kifejezéseinél.

A leadott szöveg legyen lektorált. Érdekesség, hogy a fordítóirodák tudnak javaslatot tenni, melyik országban milyen témában lehet tegezni vagy magázni a felhasználót. Egy másik érdekes kihívás a szöveghossz-korlát, általában 20-40 százalékos eltérést engednek meg. 20 százalék a minimum az egyes nyelvek eltérései miatt.

0 Tovább

Barcamp Budapest: A Szuperfazék példája

Olivier Desmoulin a Super Marmite alapítója és user experience designere. A különleges startupról tegnap már kértem tőle egy interjút, ez itt olvasható. A konferencián arról beszél, hogyan lehet megvalósítani egy webes ötletet.

Olivier nagyjábl itt is azt mondja el, amit az interjúban, a Super Marmite kezdeteiről. Kiemeli az ötlet érétkének felmérését: milyen új értéket hordoz az ötlet magában? Meg kell találni a megfelelő egyensúlyt a hirdetői, a fejlesztői és a felhasználói érdekek között.

A fejlesztés egyes ismétlődő fázisai három lépésből állnak: vizsgálat, definíció, és maga a kódolás, megvalósítás. Fontos a felhasználói visszajelzések begyűjtése a három lépést követően. A közösségi médiát nagyon aktívan használták a felhasználók bevonásába és a felhasználói élmény monitorozásába. Pénz nélkül álltak neki, de nem akartak esélyt adni neki, hogy elszalassázk a lehetséges piacot.

0 Tovább

Konferenciablog

blogavatar

Konferenciák, szakmai rendezvények élőben, a helyszínről.

Utolsó kommentek